Χρώματα και Χρωματικός Κύκλος
Στα πλαίσια του μαθήματος της δημιουργικής απασχόλησης στη Β Τάξη στον Τομέα Υγείας, μάθαμε στη θεωρία να ξεχωρίζουμε τα χρώματα σε κατηγορίες (βασικά χρώματα, δευτερεύοντα και αντίθετα). Στη συνέχεια στο εργαστήριο σχεδιάσαμε στα μπλοκ ατομικά. τον χρωματικό κύκλο και αφού τοποθετήσαμε με το πινέλο μας τα βασικά χρώματα (κόκκινο , κίτρινο, μπλέ) ,στη συνέχεια κάναμε τις μείξεις των βασικών και βγάλαμε τα δευτερεύοντα τους (πράσινο, πορτοκάλι, μωβ). Τα παιδιά εξερεύνησαν έτσι τα καινούργια μας υλικά και ήρθαν σε επαφή με αυτά ( πινέλα, παλέτες, χρώματα) . Επίσης ,έμαθαν τρόπους που μπορεί να είμαστε δημιουργικοί με παιδιά προσχολικής ηλικίας, καθώς μέσα από μια εικαστική δραστηριότητα πετύχουμε την ολόπλευρη ανάπτυξη του παιδιού: της λεπτής κινητικότητας, του νοητικού τομέα, του ψυχοσυναισθηματικού, του κοινωνικού και της φαντασίας.
Τόνος, Απόχρωση και Ένταση χρώματος
Στα πλαίσια του εργαστηριακού μαθήματος της δημιουργικής απασχόλησης αφού μάθαμε τα βασικά χρώματα (κόκκινο -κίτρινο-μπλε), μάθαμε τον τόνο, την απόχρωση και την ένταση. Ουσιαστικά είδαμε ότι όλα τα βασικά χρώματα εάν προσθέσουμε το μαύρο και το άσπρο χρώμα, σκουραίνουν και ανοίγουν αντίστοιχα. Επίσης είδαμε πως το λευκό χρειάζεται σε περισσότερη ποσότητα προκειμένου να ανοίξει το χρώμα, ενώ το μαύρο με ελάχιστες σταγόνες σκουραίνει και δίνει την σκούρα απόχρωση που θέλουμε.
Τεχνικές με υδροχρώματα
Στα πλαίσια του εργαστηριακού μαθήματος της δημιουργικής απασχόλησης μάθαμε τις τεχνικές με τα υδροχρώματα. Μια από αυτές είναι ο πουαντιγισμός. Τα υλικά που χρησιμοποιούνται είναι οι μπατονέτες, τα πινέλα και τα υδροχρώματα. Έτσι οι μαθητές της Β Τάξης του Τομέα Υγείας έμαθαν πως απασχολούν δημιουργικά παιδιά προσχολικής ηλικίας με απλά υλικά, αναπτύσσοντας όμως τη φαντασία τους, τη δημιουργικότητα τους και την λεπτή κινητικότητα.
Άχρηστα και ανακυκλώσιμα υλικά
Τα παιδιά του τομέα υγείας στα πλαίσια του μαθήματος της δημιουργικής απασχόλησης έμαθαν πως αξιοποιούμε υλικά “άχρηστα” τα οποία ανακυκλώνουμε. Ουσιαστικά χρησιμοποιήσαμε καπάκια και ρολά υγείας μαζί και με κάποια υλικά που βρίσκουμε από τη φύση (κλαδιά) και στο εμπόριο (χαρτόνια), μπορούμε να φτιάξουμε κατασκευές για τις εθνικές επετείους. Συγκεκριμένα μιλήσαμε αρχικά για το πώς μιλάμε στα παιδιά προσχολικής ηλικίας για την γιορτή της 28ης Οκτωβρίου, για τις έννοιες: πόλεμος και ειρήνη και στη συνέχεια πως φτιάχνουμε τα δικά μας φανταράκια και το δικό μας μήνυμα: ΟΧΙ.
Τεχνική Scarfito – Χαρακτική
Η τεχνική scarfito – χαρακτική. Στη συγκεκριμένη τεχνική τα παιδιά χρησιμοποίησαν τα κεροπαστέλ και την μαύρη τέμπερα, μαζί με ξυλάκια. Ουσιαστικά η τεχνική της χαρακτικής μας αναπτύσσει την δημιουργικότητα και την ανάγκη για ανακάλυψη κάτω από τη μαύρη επιφάνεια. Το γενικότερο θέμα ήταν : Φθινοπωρινό Τοπίο.
Αφού κάλυψαν όλη την επιφάνεια με κεροπαστέλ στη συνέχεια την κάλυψαν με μαύρη τέμπερα και μετά με τα σουβλακόξυλα, χάραξαν το φθινοπωρινό τοπίο. Ο ενθουσιασμός της αποκάλυψης είναι από τα βασικά στοιχεία που θέλουμε να μάθουμε στα παιδιά προσχολικής ηλικίας ώστε να διασκεδάζουν ανακαλύπτοντας.
Κολάζ τυπώματος και φυσικών υλικών
Στα πλαίσια του εργαστηριακού μαθήματος της δημιουργικής απασχόλησης μάθαμε το κολάζ με συνδυασμό τυπώματος και φυσικών υλικών ( κουκουνάρια και φύλλα).
Τα παιδιά εργάστηκαν ομαδικά και έμαθαν να κοινωνικοποιούνται, να συνεργάζονται και κυρίως να χρησιμοποιούν συνδυασμό τεχνικών.
Το φθινοπωρινό μας τοπίο ολοκληρώθηκε.
Επέτειος Πολυτεχνείου
Στα πλαίσια του εργαστηριακού μαθήματος της δημιουργικής απασχόλησης μιλήσαμε για την εξέγερση του Πολυτεχνείου. Επίσης αναφερθήκαμε στο πως πρέπει να μιλάμε σε παιδιά προσχολικής ηλικίας για τέτοια γεγονότα και πόσο σημαντική είναι η έννοια της ειρήνης για όλους μας. Στη συνέχεια το κάθε παιδί έκανε τη δική του κατασκευή με θέμα την ειρήνη και το Πολυτεχνείο.
Χριστουγεννιάτικες Κάρτες
Στα πλαίσια του εργαστηριακού μαθήματος της δημιουργικής απασχόλησης, κατασκευάστηκαν χριστουγεννιάτικες κάρτες για καλό σκοπό. Μπαίνοντας στο χριστουγεννιάτικο πνεύμα θα τις δωρίσουμε στους μαθητές του Εργαστηρίου Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΕΕΚ) Σητείας, κατά την προγραμματισμένη εκπαιδευτική μας επίσκεψη στο χώρο τους.
Πλαστική Τέχνη
Οι μαθητές της Β Τάξης του τομέα υγείας έμαθαν τα οφέλη της πλαστικής τέχνης και την παιδαγωγική αξία της. Χρησιμοποίησαν τα εργαλεία του πηλού, αντάλλαξαν απόψεις και ιδέες, ενώ στο τέλος μετέτρεψαν τα έργα τους σε στολίδια χριστουγεννιάτικα τα οποία θα τα κάνουν δώρο στους μαθητές του Εργαστηρίου Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΕΕΚ) Σητείας.
Το Δέντρο της Καλοσύνης
Οι μαθητές της Β Τάξης του Τομέα Υγείας διακόσμησαν το εργαστήριο δημιουργικής απασχόλησης του τομέα υγείας, φτιάχνοντας με άχρηστα υλικά το δέντρο της καλοσύνης. Σε κάθε τρίγωνο αναφέρεται το όνομα των μαθητών και ο καθένας έπρεπε να δώσει ένα θετικό χαρακτηριστικό για αυτό το άτομο. Ένα διαφορετικό δέντρο με πολύ αγάπη και καλοσύνη.
“The Wonder” (Το Θαύμα) – Αρ Τζέι Παλάσιο
Οι μαθητές της Β Τάξης του Τομέα Υγείας παρακολούθησαν την ταινία: “The Wonder” (Το Θαύμα).
Η υπόθεση της οποίας βασίζεται στο μπεστ σέλερ της Αρ Τζέι Παλάσιο, στο οποίο ο δεκάχρονος Όγκι, γεννημένος με ακραία παραμόρφωση προσώπου πρέπει να αφήσει πλέον την κατ’ οικον διδασκαλία και να πάει στο σχολείο.
Μηνύματα όπως υπέρ της συμπερίληψης προβάλλονται, έχοντας παράλληλα και μηνύματα ενάντια στην προκατάληψη, στην απόρριψη του διαφορετικού και φυσικά το bullying.
Στη συνέχεια τους ζητήθηκε να αποτυπώσουν στα μπλοκ ζωγραφικής τους μια σκηνή που τους έκανε εντύπωση και τους συγκίνησε και να την παρουσιάσουν στην τάξη.
Μέσω του εργαστηρίου της δημιουργικής απασχόλησης μαθαίνουμε πως οι εκπαιδευτικές ταινίες βοηθούν τα παιδιά να εκφράσουν τα συναισθήματα τους πάνω στο χαρτί, στέλνοντας μηνύματα μη γλωσσικής επικοινωνίας.
Η ανάλυση των ιχνογραφημάτων- ζωγραφιών είναι πολύ σημαντική και οι μελλοντικοί παιδαγωγοί οφείλουν να είναι ενημερωμένοι.
Υγεία & Διατροφή
Στη θεωρία του μαθήματος Υγεία & Διατροφή, μάθαμε για την εφηβική παχυσαρκία και τους τρόπους πρόληψης και αντιμετώπισης της. Επίσης διακρίναμε τις τροφές σε υγιεινές και ανθυγιεινές. Στη συνέχεια στο εργαστήριο της δημιουργικής απασχόλησης φτιάξαμε ένα κολάζ από φωτογραφίες φυλλαδίων και διακοσμήσαμε μια αίθουσα με την αφίσα που περνάει τα μηνύματα σωστής διατροφής σύμφωνα και με την μεσογειακή πυραμίδα.
Έτσι η θεωρία, με αυτό το εργαστηριακό μάθημα εμπεδώθηκε καλύτερα και το αποτέλεσμα ήταν πολύ όμορφο.
Πίνακες Καιρού – Εποχών
Στα πλαίσια του μαθήματος της δημιουργικής απασχόλησης, κατασκευάσαμε στο εργαστήριο τους πίνακες καιρού βάζοντας τους μαθητές στη διαδικασία να βρουν τα υλικά που θα τους βοηθήσουν να μάθουν σε παιδιά προσχολικής ηλικίας, τον καιρό με τα διάφορα φαινόμενα του ( ήλιος, βροχή, αέρας), καθώς και τις εποχές που τα συναντάμε τα φαινόμενα αυτά.
Στα κολάζ, χρησιμοποιήθηκαν χαρτόνια, άχρηστο υλικό και υλικό που βρίσκουμε από τη φύση. Το αποτέλεσμα φαίνεται στις παρακάτω εικόνες.
Δικαιοσύνη εν Αναμονή
Το δικό τους μήνυμα θέλησαν να στείλουν οι μαθητές της Β Τάξης του Τομέα Υγείας, στα πλαίσια του μαθήματος της δημιουργικής απασχόλησης.